Just because people have doesn't mean that we have to






Lamanya tak update. jangan tanya kenapa. kengkawan aku sibuk tanya pasal UPU. ehh hang dapat tak? kat mana? kos apa? Form 6 pun dah keluar. aku dapat. cuma pegi dgn tak pegi jaaa. Orang kecoh sana-sini ehh baik ambik form 6 cepat sikit boleh sambong degree teros. ambil diploma lambat. Alahaii takda beza pun kalau hang ambik form 6 ka diploma ka matrik ka asasi ka. Kalau nak berjaya. Usaha tuu jaa penting. Pedulilah cepat atau lambat yang penting kita minat dan tak buang masa. kalau masok form 6 tapi asyik main2 jugak tak kemana lah. okayy? kalau rasa pening sangat pikir pasal nak masok mana, dok rumah goyang kaki tidor bawah ketiak mak senang. heuuww :3 

Kenapa dia dapat UPU, aku tak dapat? kenapa dia dapat kos tuu, aku tak dapat! kenapa dia pandai lagi dari aku? kenapa result dia okay lagi dari aku? kenapa dia dpat masok UITM padahai takda A lgsung pun, aku yg ada A ni takdapat pun? kenapa dia dapat sekolah bagos aku dapat sekola biasa ja? kenapa kenapa dan kenapa. Kita asyik banding diri kita dgn orang lain. bila tengok orang berjaya sikit daripada kita mulalah kita rasa diri kita ni bodoh tak pandai. bila tengok orang kerja bagos2 dari kita, mulalah kita nak menyesal sebab dulu masa kat sekolah kita main2. ermm, sudah2 laaa salahkan diri kita sendiri.bukan salah kita atau salah mak bapak. ataupun kawan kita. Jangan laa asyik cakap 'dah takdir aku camni nak buat mcm mana kan'. Semua ni Allah dah tentukan yang mana yang baik dab buruk untuk kita. kita memang tak boleh lawan takdir yang Allah dah tentukan tapi kita boleh ubah nasib kita kan. It's not the end of the world if we don't get just like we want. 




Sapa cakap aku tak pernah kecewa bila tak dapat result yang mcm aku harapkan. sapa cakap aku tak menangis sebab takot tak dapat masok Uni. sapa cakap aku tak sedih sebab pening fikir pasal masa depan. Masa Depan kita sendiri bukan orang lain. keputusan yang amatlah sukar yang teramat-amat sukar dan memeningkan kepala. sampai kadang2 rasa macam nak tikam diri-sendiri nii. oishh haha. tapi apapun aku bersyukur sebab mak abah aku selalu nasihat aku. depa faham aku. Yang penting sekali bila kita rasa buntu sangat ingat Dia yang satu :)




Jangan sebab orang lain ada apa yang kita takda, kita dah rasa kita ni takda nilai. jangan sebab orang tak suka dengan kita kita rasa kita ni takda kawan. jangan sebab orang yang kita sayang tak sayang kita, kita rasa macam nak mati jaa. Stop stop just stop thinking about what their have and we don't have. The matter is Ourself. What we have right now. That's more important. Just don't give up.



EVERY STORY HAS AN END, BUT IN LIFE EVERY END IS A NEW BEGINNING








THANK FOR READING THIS CHINGUU YAA !

SHOKOBOTSOPUNYATAW