''Cuba berkali masih tak dapat Lupakan sakit segan dan penat. Nanti pasti terubat. Dah cuba berkali kali Masih tak menjadi jadi Tapi ku tak patah hati Tiap kali gagal aku cuba lagi Aku cuba lagi, aku cuba lagi Hanya yang lemah kan lari.  Nah bukan senang hendak menang. Apatah lagi jadi juara. Nah bukan senang nak jadi bintang Apatah lagi jadi lagenda. kebelakangan ini aku tepu Hampir beku.  Ma kata ku pandai Pa kata ku kuat Jadi kalau cari jalan tak jumpa, ku buat Sini ke sana hanya satu garis lurus Jangan menoleh mana-mana jalan terus Ku bukan jenis suka omong kosong Tolong dengar dik, jangan bodoh sombong Lima ribu tahun atau lima saat Kalau kita mahu kita dapat.''





Nahh. Kekadang aku berasa 'Aku bukan lagi Aku'. Mana pergi hilang Aku yg Dulu. Mungkin takkan pernah kembali. Mungkin akan terus Mati. Cukup disitu. Kekadang aku berasa separuh diri aku masih bernyawa. separuh lagi hampir Mati. Entah kenapa. Dunia ini terlalu kejam. Entah Aku masih mampu bertahan atau mungkin lemah terjatuh disitu. Orang lain ada Semua. Aku? Entah. Masih ada banyak kekosongan. Yang aku rasa perlu Diisi dan masih belum ditemui. 

Bukan senang nak puaskan Hati semua orang. Bukan senang juga nak 'Menjaga Hati'. Bukan senang Nak jaga sampai Diri Tak 'Terjaga'. banyak 'Hati' yang Perlu Dijaga. Mereka Ibarat Nyawa Aku. Takkan pernah Berganti Diganti atau Terganti. Mungkin dengan 'Nyawa-Nyawa' ini separuh diri ini akan bangun kembali. Aku masih tercari-cari. Masih menunggu. Maafkan Aku. Maafkan Diri ini. Maaf kepada sipolan yang telah disakiti. dilukai. ditinggalkan. Maafkan Aku. 

Tak faham dengan Diri Sendiri. Mana mungkin orang akan faham. Orang lain takkan faham. Nahh cuba bayangkan. Aku Nak. . .  Aku Cuba . . . Aku Tunggu . .  semakin Dekat. .  . Kemudian . .  Terus Hilang. Mungkin aku perlu Berhenti. Berhenti dari terus mencuba. Biarkan saja Dunia orang lain berputar tanpa Aku.  Mungkin Aku perlu Pergi. Mungkin aku perlu cari Penamat bagi semua ini. Tapi. Entah Aku mampu atau mungkin Airmata ini akan terus menitis selagi nafas ini tidak Terhenti. Mungkin. Kalau aku diberi Peluang. Peluang untuk bangkit. Bangkit dalam kehidupan yang Seterusnya. Aku Mohon. Peluang untuk melebihkan apa yang terkurang. Mengurangkan apa yang Terlebih. Mungkin Aku dapat merasa apa itu 'Bahagia'. Entah apa yg Dicari. Entah apa yang masih lagi Ditunggu. Aku Buntu. Kebabian apakah ini? 




Kekadang manusia nii terlalu Hipokrit. Mereka merasa 'Gah' dengan kritikan mereka. Kononnya mereka lah Betul. Mereka paling Hebat. Salah manusia lain semuanya nampak. Salah sendiri kalau boleh Ditutup. Ditutup serapat yang boleh. Kekadang kita tak Fikir apa yang kita cakap mungkin sipolan itu akan terasa. Apatah lagi Kawan Baik sendiri pun Dikutuk. Sahabat sendiri Mengutuk. Sehidup Semati apakah ini? Mungkin kita patut sedar. Aku tak sempurna. Kau tak Sempurna. Kita semua tak sempurna. Kalau benar salah sekalipun Dia. Cukuplah Itu Salah Dia. Hal Dia. Mungkin Si pembawa mulut patut Diam. Please, jangan jadi Bodoh. 

Mungkin Kita patut sedar. Umur nii dah makin lanjut. Jaga Perangai. Jangan Berperangai seperti bayi yang masih merangkak. Semua perlu diajar. Cukuplah. Stop judging people. Stop labeling people. Stop hating people. Look at to yourself first. Before You judge. God makes No Wrong. So Please Think. Jadi manusia Cool. Keyh?






''I WANT TO MEET SOMEONE WHO IS AFRAID TO LOSE ME''



THANK FOR READING THIS CHINGUU YAA !

SHOKOBOTSOPUNYATAW